„Úspěšný poradenský projekt není nákladovou položkou, ale
výhodnou investicí.”
Etický kodex
- Poradce staví zájmy klientů před zájmy vlastní a své služby poskytuje
tak, aby z nich měl užitek především zákazník. Využívá přitom svých
odborných znalostí a zkušeností tak, aby poskytnuté rady byly nejen objektivní,
ale též kompetentní.
- Veškeré informace o zákazníkovi, které poradce v průběhu své
poradenské činnosti získá, udržuje v tajnosti a nevyužije je ke svému
finančnímu či jinému prospěchu. Rovněž zabrání tomu, aby těchto informací
mohly bez souhlasu zákazníka využívat třetí osoby.
- Poradce poskytuje své služby dvěma nebo více navzájem si konkurujícím
či znepřáteleným zákazníkům jedině s jejich vědomím. Pečlivě zváží,
zda za daných okolností a danému negativního vztahu mezi zákazníky není vhodnější
své kontakty s jedním z nich přerušit.
- Poradce informuje své klienty o všech vztazích, okolnostech nebo
zájmech, které by mohly ovlivnit jeho úsudek nebo objektivitu poskytovaných
služeb.
- Poradce nabízí jen takové služby, které jsou v souladu s jeho
kompetencí, znalostmi, zkušenostmi a možnostmi jeho vlivu a neposkytuje záruky
na docílení konkrétního výsledku.
- Poradce přijímá pouze takovou zakázku, pro níž je kvalifikován a o níž
se domnívá, že zákazníkům přinese užitek.
- Poradce nepřijme zakázku poradenské služby omezeného rozsahu, který by
nedovoloval provést tyto služby dobře a efektivně.
- Ještě před uzavřením dohody o poskytnutí poradenské služby je poradce
povinen poradit se ze zákazníkem velmi podrobně o jeho potřebě, shromáždit
si potřebný materiál pro pochopení zadaného problému, určení rozsahu žádoucího
průzkumu před vlastním řešením problematiky a pro odhad prospěchu, který
může mít zákazník z jeho poradenské činnosti.
- Každá poradenská služba má být poskytována na individuální bázi a musí
být spojena s vypracováním konkrétních doporučení, která uspokojí individuální
požadavky každého jednotlivého zákazníka.
- S výjimkou zvláštních případů ve vztahu poradce — zákazník
je zapotřebí, aby zákazník dostal od poradce ještě před zahájením vlastní
poradenské činnosti písemný návrh smlouvy, v níž budou navrženy cíle,
rozsah a podle možnosti i odhad honoráře nebo alespoň principy jeho
výpočtu. Všechny důležité změny, týkající se povahy rozsahu a časového průběhu
poskytovaných služeb, projednává poradce včas se zákazníkem a dbá na to,
aby byly vzájemně písemně potvrzeny ještě před jejich provedením.
- Poradce odmítne poskytovat zákazníkovi služby za podmínek, které by mohly
ohrozit jeho objektivitu, nezávislost nebo bezúhonnost a vždy si ponechá
právo odstoupit od smlouvy v případě, kdy se vytvářejí podmínky, které
nemůže ovlivnit a které by stály v cestě úspěšného dokončení jeho práce.
- Poradce seznámí podle potřeby a zájmu zákazníka jeho zaměstnance se zásadami,
metodikou a technikami používanými při činnosti v dané organizaci tak,
aby navržená opatření bylo možno uskutečnit správně i po ukončení jeho
spolupráce.
- Poradce při své práci vychází nejen ze vstupních informací o problémech
zákazníka, ale sleduje vývoj situace v organizaci zákazníka i průběžně
po dobu své činnosti pro něj.
- Poradce nepřijme nabídku pracovat pro zákazníka, jestliže s ním v téže
době spolupracuje jiná poradenská organizace či skupina, s výjimkou
ujištění, že v případě konfliktu mezi těmito dvěma poradenskými službami
jej vezme zákazník bez výhrad na vědomí. Poradce se nesmí snažit přebrat
zákazníka jiné poradenské firmě nebo poradci, zjistí–li, že s nimi
zákazník již uzavřel dohodu.
- Požádá–li zákazník poradce o posouzení činnosti jiné poradenské
organizace nebo jednotlivce, kteří pro něj pracují, učiní to pouze s vědomím
toho, koho se to týká.
- Profesionální poradce nebo poradenská firma požadují za své služby od
zákazníka honorář ve výši, která odpovídá povaze i rozsahu poskytovaných
služeb a odráží i předpokládanou odpovědnost.
Nacházíte se zde: Inkasní
družstvo \ Etický kodex
kontakt | mapa
stránek | tisk | prohlášení
o přístupnosti
©2005 Inkasní družstvo. Všecha práva vyhrazena.